Grupul Transport Trade Services (TTS), controlat de omul de afaceri Mircea Mihăilescu, încearcă preluarea operatorului portuar Socep Constanţa pentru a-şi extinde gama de servicii în sectorul transporturilor. TTS are însă ca adversar grupul Celco, deţinut de verii Duşu, care au plătit deja circa 13 mil. euro pentru a ajunge la 43% din Socep.
TTS este unul dintre cei mai mari operatori de transport din România acţionând mai cu seamă în zona transportului naval prin intermediul flotei fluviale deţinută de compania Navrom şi pe segmentul de transport feroviar prin firma Transfer International Spedition (TIS).
Grupul mai deţine un operator portuar de mărfuri tip vrac în Constanţa, TTS Operator, care operează peste 2 mil. tone anual şi dispune de silozuri pentru depozitare.
La finele săptămânii trecute, TTS a achiziţionat 10,2% din acţiunile Socep Constanţa (SOCP) de la SIF Oltenia (SIF5), pentru circa 3,28 mil. euro, ajungând unul dintre cei mai importanţi acţionari, cu o deţinere de 13,85% din companie.
Pentru a prelua controlul Socep, TTS are nevoie de pachetul de acţiuni deţinut de verii Niculae şi Ioan Duşu, proprietarii producătorului de BCA Celco Constanţa, care au ajuns să deţină circa 43% după ce au mai cumpărat luni un pachet de 7% din acţiuni. Celco, unul dintre principalii producători de BCA din România, a acumulat peste 30% din Socep în 2008, însă Niculae Duşu declara atunci că este o investiţie de portofoliu şi că nu se va implica în management.
Un alt acţionar puternic al Socep este omul de afaceri Stere Samara din Constanţa, care a cumpărat tot în 2008 circa 18% din companie. El a susţinut până acum strategia Celco de la Socep. Dacă îi cumpără acţiunile lui Samara, TTS se apropie de pragul de 33% şi poate lansa o ofertă de preluare a companiei.
Miza este 5% din transferurile de mărfuri în portul Constanţa
Port