Cel mai puternic executiv din comerţul românesc, Duşan Wilms, se află la al doilea mandat la şefia Metro Cash & Carry România. Acum accentul cade pe eficientizarea tuturor aspectelor afacerii, după ce în mandatul anterior reţeaua se afla în perioada de expansiune rapidă, scrie revista BUSINESS Magazin .
Unul dintre elementele cheie ale acestui mandat este motivarea angajaţilor, spune Duşan Wilms, CEO al Metro Cash & Carry România, în cadrul evenimentului Meet the CEO organizat de BUSINESS Magazin. El a explicat că acest lucru este esenţial pentru că învăţati cu succesul, cu o explozie a cifrei de afaceri an de an, perioada de scădere a vânzărilor are efectul unui duş rece. În aceste momente "trebuie să fie un căpitan în faţă care să preia toată apa şi tot vântul şi să aibă grijă ca echipa să fie stabilă", spune Wilms. Şeful reţelei Metro Cash & Carry România preferă să nu definească perioada actuală drept una de criză, considerând că doar ne-am întors la o situaţie de normalitate după excesul de consum stimulat artificial de boomul creditării.
În vara lui 2009, Wilms, şi-a început al doilea mandat la conducerea Metro Cash & Carry România, cel mai mare comerciant de pe piaţă. Rezultatele financiare ale anului trecut - o cifră de afaceri de 1,228 miliarde de euro şi un profit de 40 de milioane de euro - nu sunt cele mai bune din deceniul şi jumătate de existenţă în România: vânzările s-au întors la nivelul anului 2005, iar profitul este sensibil mai mic chiar şi decât în 2005 (58 de milioane de euro). Dragoş Cabat, analist financiar şi managing partner al firmei de consultanţă Financial View, e de părere că scăderea cifrei de afaceri nu reprezintă un eşec în sine al companiei, atâta vreme cât toată piaţa s-a contractat. "Ba, mai mult, având în vedere scăderea puterii de consum, era de aşteptat să înregistreze un declin chiar mai mare de atât". @N