Florentin Banu, antreprenor de al carui nume sunt legate doua tranzactii importante – vanzarea brandului de napolitane Joe si a lantului de supermarketuri Artima – declara ca este important in aceasta perioada ca oamenii de afaceri sa fie atenti si la ”banii care circula in jurul lor” si sa nu se bazeze numai pe finantarea bancara.
”Bancile nu sunt case de binefacere, isi urmaresc propriul interes. Hai sa nu ne mai uitam doar la banci, ci si la banii care circula in jurul nostru. Nu sunt adeptul celor care cer ajutor. Cine isi deschide acum o afacere si apeleaza numai la ajutorul statului sau fonduri europene si isi bazeaza strategia pe un astfel de suport greseste. Orice business trebuie facut pe forte proprii”, afirma Florentin Banu, prezent in cadrul conferintei The Romanian Manufacturers Summit.
Florentin Banu, cunoscut pana de curand ca “domnul Joe”, este proprietarul mai multor proiecte de afaceri si exit-uri memorabile.
Nascut in 1994 cu o investitie de 50.000 de euro, Joe a devenit un brand, aducand anual profituri de 1,5 milioane de euro si fiind achizitionata in anul 2000 de catre Nestle Romania.
In 2001, Florentin Banu a infiintat reteaua de supermarketuri Artima, afacere inceputa cu 2 milioane de euro si vanduta in 2005 fondului de investitii Enterprise Investors, pentru 17 milioane de euro. Ulterior, afacerea a fost preluata de Careffour contra sumei de 55 milioane de euro. In prezent, Banu detine alaturi de fratele sau Banuinvest Group, care include BanuConstruct (imobiliare si constructii in Timisoara), BanuSport (complex sportiv) si Interpart Production (componente pentru industria automotive).
Una dintre principalele sale dezamagiri in ultimii doi ani de criza financiara este legata de calificarea resurselor umare.
”Avem nevoie de sisteme de educatie profesionale, altfel suntem la zid. Nu stim sa lucram la nivelul