Vanzările maşinilor de clasă mică au înregistrat cel mai mic declin la nivelul primelor opt luni ale acestui an potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în timp ce scăderea cea mai mare a fost înregistrată de automobilele din segmentele superioare de preţ, cum sunt SUV-urile sau limuzinele de clasă mare.
Astfel, situaţia s-a schimbat cu 180 de grade faţă de perioada similară a anului trecut. În primele opt luni ale lui 2009, vanzările maşinilor de clasă mică înregistrau scăderi cu aproape 60%, fiind depăşite numai de limuzinele de lux. În acelaşi interval, vanzările de SUV-uri scădeau cu aproximativ 40%, cel mai mic declin din acea perioadă, toate celelalte segmente înregistrand scăderi de peste 50%.
Piaţa locală se aliniază la tendinţa europeană, unde maşinile mici sunt cel mai puţin afectate de criză pe fondul programelor de înnoire a parcurilor, în timp ce maşinile de lux, limuzinele şi SUV-urile sunt pe o pantă abruptă descendentă.
Vanzările autoturismelor de clasă mică au scăzut cu aproape 12% în primele opt luni ale anului pană la aproximativ 15.500 de maşini, adică aproape 23% din totalul maşinilor vandute. Preţurile maşinilor de clasă mică sunt în general cuprinse între 8.000 şi 15.000 de euro, fiind preferate în majoritatea cazurilor de către cei care apelează la programul "Rabla". Cel mai bine vandut model din clasa mică a fost Renault Clio, atat versiunea hatchback, cat şi sedanul Symbol, cu peste 3.300 de maşini vandute, în scădere cu 15%, urmat de Ford Fiesta cu aproape 2.300 de unităţi, în creştere cu peste 110% faţă de perioada similară a anului trecut. O scădere mai mică decat media de pieţei au înregistrat şi limuzinele din segmentul de lux, de mai puţin de 23% la 85 de maşini, valoare susţinută de noul BMW Seria 7, care a depăşit pentru prima dată vanzările lui Mercedes-Benz