Piaţa maşinilor exclusiviste din România s-a redus drastic în acest an. Şi dacă vânzările sunt în declin, reprezentanţii mărcilor de lux s-au reorientat către activitatea de reparaţii. Doar 225 de maşini de lux au fost înmatriculate în acest an în România. Dintre acestea, mai puţin de jumătate sunt noi şi mult mai puţine au fost achiziţionate de la reprezentanţi locali ai unor mărci prestigioase precum Bentley, Jaguar sau Maybach. În ciuda unor estimări optimiste, car
Piaţa maşinilor exclusiviste din România s-a redus drastic în acest an. Şi dacă vânzările sunt în declin, reprezentanţii mărcilor de lux s-au reorientat către activitatea de reparaţii.
Doar 225 de maşini de lux au fost înmatriculate în acest an în România. Dintre acestea, mai puţin de jumătate sunt noi şi mult mai puţine au fost achiziţionate de la reprezentanţi locali ai unor mărci prestigioase precum Bentley, Jaguar sau Maybach. În ciuda unor estimări optimiste, care luau în calcul faptul că oamenii bogaţi au suficienţi bani pentru a-şi satisface pretenţiile în materie de automobile, comercianţii de maşini exclusiviste au fost nevoiţi să accepte o reducere a vânzărilor cu peste 64% în 2009 şi cu încă 31,6% în 2010. Din nefericire pentru dealerii locali, nici dacă au încă suficienţi bani pentru a achiziţiona o maşină exclusivistă, bogaţii noştri nu le mai trec pragul.
Conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în primele opt luni din acest an, au fost vândute doar 67 de maşini noi din clasa F a pieţei auto, adică vehicule de lux. În acelaşi timp însă, statisticile Poliţiei privind înmatriculările arată că au intrat în circulaţie 110 de vehicule de lux noi şi alte 125 de ocazie. Prin urmare, mulţi clienţi au apelat direct la dealeri din afara ţării. De altfel, reprezentanţii Rolls-Royce, sosiţi săptămâna tre