Oraşul elveţian Zürich, cel mai mare din Elveţia, cu o populaţie de aproape şase ori mai mică decât a Bucureştiului, a primit anul trecut 800.000 de turişti, din care 7.000 români, adică câte doi turişti la fiecare locuitor, şi aşteaptă ca anul acesta să atragă cu 27% mai mulţi vizitatori faţă de anul trecut, pe fondul programelor de promovare.
"Zürich-ul a devenit cea mai mare destinaţie turistică a Elveţiei. Anul trecut au fost înregistrate în Zürich 2,4 milioane de nopţi de cazare şi puţin peste 800.000 de turişti sosiţi", a declarat Angelica Schempp, marketing manager şi PR al organizaţiei non-profit Zürich Turism, finanţată de operatorii din mediul privat. Dacă oraşul elveţian primeşte anual doi turişti la un locuitor, Bucureştiul primeşte doar un turist la patru locuitori, potrivit datelor ZF. "Pentru a atrage cât mai mulţi turişti străini investim aproape 7 milioane de euro anual în promovarea oraşului, din care doar 10% sunt bani alocaţi de la bugetul de stat", a spus ea.
Promovarea în străinătate a oraşului este asigurată în special de către proprietarii de hoteluri din oraş. Din 2007, aceştia plătesc către organizaţia de turism 1,9 euro pentru fiecare noapte de cazare a turiştilor primiţi, reprezentând taxa de oraş, ceea ce asigură peste 55% din bugetul de promovare al oraşului. Restul bugetului vine din vânzarea unor produse turistice.
Angelica Schempp a mai precizat că pieţele străine în care se promovează oraşul Zürich au fost clasificate în pieţe prioritare sau de tip A (Germania şi Italia), care aduc cei mai mulţi turişti, pieţe active (Marea Britanie, SUA şi ţări din Europa Centrală) şi celelalte pieţe de tip C. Zürich Turism şi-a stabilit obiective clare anul acesta. "Unul dintre acestea este promovarea turismului de vacanţă şi de congres".
Oraşul elveţian Zürich, cel mai mare din Elveţia, cu o populaţie de aproape şase ori m