Comisarii de la Protecţia Consumatorilor persoanele cazate acolo erau obligate să semneze un act prin care împuterniceau conducerea azilului să le administreze averea, iar din aceste sume returnau sub formă de bani de buzunar 40 de lei lunar
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) a demarat o anchetă, săptămâna trecută, după ce o persoană cazată acolo a făcut reclamaţie pentru că nu i s-a eliberat chitanţă pentru suma pe care a plătit-o. „Săptămâna trecută am primit o reclamaţie de la o persoană care a fost cazată în acel aşezământ şi a plătit, dar nu i s-a eliberat chitanţă. Noi ne-am deplasat acolo, nici nu ştiam despre ce azil este vorba. Când am ajuns acolo, am avut impresia că intrăm într-o puşcărie. Cât despre chitanţă, conducerea susţinea că se eliberează o chitanţă colectivă. Aşa ceva nu există”, a declarat, ieri, Ionel Spătaru, comisar şef al CJPC Braşov. Acesta a mai spus că acolo, condiţiile de igienă erau precare şi, în plus, în curtea azilului se afla un recipient cu motorină, neacoperit. „Este drept, pe el scria pericol de explozie, dar multe persoane de acolo sunt persoane cu dizabilităţi, nu ştiu să citească”. În cazul acestui azil, „urmează să dispunem măsurile legale, s-ar putea suspenda activitatea acestuia, până la intrarea în legalitate”, potrivit lui Ionel Spătaru.
CJPC, însă, a mai găsit nereguli şi la alte azile de bătrâni. „În alte 4 azile verificate s-au găsit nereguli în contractele încheiate, în sensul în care persoanele cazate acolo erau obligate să semneze un act prin care împuterniceau conducerea centrului de primire bătrâni să le administreze averea, bunurile, conturile, iar din aceste sume, returnau sub formă de bani de buzunar 40 de lei lunar. Aici vorbim de firme private. S-au aplicat sancţiuni maxime. După controalele efectuate, se pare că lucrurile s-au schimbat radical. Nu mai există acele