Forumul Cultural Austriac prezintă la Muzeul Țăranului Român o expoziție cu lucrările celebrei fotografe Inge Morath, intitulată "Jurnalul meu românesc". Opera fotografică a lui Inge Morath (1923 - 2002) a fost influențată de stilul lui Henri Cartier-Bresson, alături de care artista a debutat și a lucrat mult timp. Morath a realizat nenumărate fotografii pentru Agenția Foto Magnum, dar și cîteva serii fotografice personale care i-au adus consacrarea internațională. Multe dintre aceste imagini nu au mai fost publicate pînă acum. Anul trecut, galeria Agenției Foto Magnum a prezentat o primă expoziție, cu titlul "First Colour", și a lansat un catalog voluminos, editat de prestigioasa editură Steidl.
Este probabil una dintre cele mai preţioase colecţii de documente despre România anilor ’50-’60: cele aproape 1000 de fotografii realizate de Inge Morath la Bucureşti, la Iaşi, în Delta Dunării sau în Transilvania spun mai multe despre acea epocă decît reuşesc să o facă istoricii în cărţile lor. E istorie vie captată pe hîrtie mată.
Inge Morath a învăţat arta fotografică la Londra, la începutul anilor ’50, la Simon Guttmann, apoi a lucrat alături de Henri Cartier-Bresson. El este cel care a prezentat-o fotografilor de la Agenţia Magnum, unde şi-a lansat cariera. Aici a învăţat noi tehnici de încadrare şi, mai ales, ce înseamnă originalitatea în arta fotografică. Morath spunea că îşi îndreaptă mereu un ochi asupra obiectului şi pe celălalt asupra sufletului. Momentele pe care le-a surprins pe peliculă au fost tipărite ca atare – aceasta era filozofia fotografilor Magnum – fără retuşuri, reîncadrări, re-expuneri. Secvenţa din obiectiv era chiar imaginea finită. Pe lîngă reportajele de călătorie (din Spania, Rusia, China, Orientul Apropiat) publicate în presă, a creat nenumărate serii fotografice şi lucrări expuse în muzee şi galerii. Mai ales portretele de arti