Grupul LVMH (Louis Vuitton-Moet Hennesey) ocupă primul loc şi este urmat de Nokia şi Vodafone
Cea mai semnificativă creştere, anul acesta, au înregistrat-o sectoarele de farma, sănătate şi industrie biotehnică
Studiul Eurobrand 2010 a analizat peste 3.000 de branduri din 24 de ţări şi 16 sectoare economice
Louis Vuitton-Moet Hennesey, Nokia şi Vodafone ocupă primele trei poziţii în topul celor mai valoroase branduri din lume. Studiul Eurobrand 2010, realizat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena, a analizat peste 3.000 de branduri din 24 de ţări şi 16 sectoare economice.
GlaxoSmithKline, cea mai mare creştere
Potrivit reprezentanţilor Institutului European pentru Studierea Brandurilor, cele mai mari creşteri au fost înregistrate în sectoarele de farma, sănătate şi industrie biotehnică.
Compania britanică GlaxoSmithKline a înregistrat cea mai mare creştere a valorii brand-ului (+34.6%), fiind urmată de Sanofi Aventis (+19,1%) şi Novartis (+11,6%). În acelaşi timp, valoarea brandului Automotive a scăzut cu 14,1% şi brandul IT&Technology Industries a înregistrat o scădere de 14,5%, fiind cele mai afectate de criza economică. Financial Services a avut o scădere de 10,8%, RBS de 36%, UniCredit a înregistrat o scădere de 29,7%, iar Deutsche Bank a coborât cu 29,9%, valoarea acestor branduri fiind cea mai afectată.
Valoarea brandurilor - mai puţin volatilă comparativ cu preţul acţiunilor
"Valorile brandurilor sunt mai puţin volatile, comparativ cu valoarea companiilor pe piaţa de capital. Brandurile şi-au revenit mai repede după perioada de criză, iar anumite sectoare economice înregistrează o stagnare a potenţialului de creştere la nivelul capitalizării de piaţă. Valoarea unei companii de brand creşte mai repede comparativ cu indicii bursieri. De exemplu, cele mai mari