Un băieţel din Focşani, care a încercat să se stabilească cu părinţii săi în ţara scandinavă, a fost marginalizat de colegii de şcoală. Aproximativ 50 de elevi „stranieri" s-au întors în şcolile vrâncene în acest an şcolar, de trei ori mai puţini faţă de anul 2009 - 2010, când 160 de şcolari s-au înmatriculat în unităţile din judeţ.
Mulţi dintre „stranierii" care şi-au făcut un rost peste hotare renunţă la a-şi mai lăsa copiii în grija bunicilor sau a rudelor, alegând să îi dea la cele mai bune şcoli din Italia, Spania sau chiar Norvegia.
De pildă, familia Chirilă era hotărâtă să îşi formeze un viitor pe tărâm norvegian, însă planurile i-au fost date peste cap de problemele cu care s-a confruntat fiul lor, Florin (9 ani).
„Timp de şase ani am stat în Norvegia, aşa că în primăvara acestui an ne-am hotărât să îl luăm şi pe Florin cu noi. Aici era în clasa a doua , acolo a fost avansat la a patra, deoarece avea cunoştinţe solide. Dacă limba şi materiile de acolo nu îi dădeau mari bătăi de cap, răutatea şi indiferenţa colegilor l-au afectat. Din cauza faptului că nu se putea acomoda, am fost nevoiţi să renunţăm la tot şi să ne întoarcem acasă", mărturiseşte Ionelia Chirilă.
Sportul nu e o limbă universală
Tocmai pentru a-şi face prieteni, Florin s-a înscris şi la un club de fotbal, însă chiar dacă era un bun sportiv, colegii îl evitau ori de câte ori intrau în teren.
„Alergam de unul singur pe teren, pentru că niciunul dintre colegi nu-mi pasa şi mie mingea. Chiar şi când ieşeam să mă joc în spaţiul din faţa casei, ceilalţi copii îmi spuneau că nu am voie pentru că sunt român. Eram marginalizat şi nu aveam nicio şansă să fiu integrat în grupul lor", povesteşte Florin.
Acum, Florin Chirilă este elev în clasa a treia la Şcoala „Ion Basgan" din Focşani, programul step - by - step, şi se înţelege de minune cu colegii de care s-a despă