Mobila de exterior a fost vara aceasta pariul celui mai puternic om din industria mobilei pentru relansarea vânzărilor. Dan Şucu, proprietarul Mobexpert, recunoaşte că a comandat chiar mai multă mobilă decât a fost sfătuit de cei de la departamentul de achiziţii, însă vânzările au avut evoluţia dorită. Amenajarea grădinii ar trebui să fie mai ieftină decât cea a casei, deci o investiţie mai mică în perioadă de criză. Cel puţin la prima vedere.
"Vânzările de mobilier pentru terasă şi grădină au mers mai bine decât ne aşteptam, dar acest lucru nu s-a întâmplat numai în România, ci în întreaga Europă", spune omul de afaceri Dan Şucu, proprietarul grupului Mobexpert, liderul pieţei locale de mobilă.
În ultimele săptămâni din august, spre exemplu, pe trotuarul din faţa magazinului din Băneasa, mai erau numai câteva modele, singurele din stoc. La începutul verii, întreaga porţiune din faţa magazinului era plină cu mobilă pentru terasă şi grădină.
"Acest tip de mobilă este din ce în ce mai căutat. Oamenii stau tot mai mult afară, iar mulţi îşi scot diningul în curte pe timpul verii, iar iarna îl aduc din nou în casă", mai spune omul de afaceri.
În aceste condiţii, Şucu spune referitor la 2011 doar că "ne pregătim mai mult decât serios pentru cererea pe această piaţă".
Cele mai multe companii care oferă astfel de produse de mobilier sunt de pe segmentul scăzut de preţ, unde spre exemplu un set de canapele este de aproximativ 700-800 de euro. Pe segmentul mediu, preţurile încep de la 1.000 de euro. O altă categorie specială este reprezentată de magazinele do-it-yourself, unde nivelul de preţ este extrem de scăzut.
Pe segmentul de lux, mobila pentru terasă şi grădină a compensat pierderile de vânzări înregistrate de retaileri pe alte segmente de business, iar în sezonul estival a reprezentat o gură de oxigen, ţinând cont că vânzările d