Tronsonul Comarnic-Braşov, de 55 kilometri, ar putea fi gata în 2014, dacă lucrările încep anul viitor
Autostrada Zăpezii Comarnic-Braşov ar putea avea un nou constructor abia în 2011. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii(MTI) intenţionează să organizeze anul viitor licitaţia privind construcţia celor 55 de kilometri.
"Intenţionăm să scoatem la licitaţie pentru concesiune tronsonul Comarnic-Braşov, sperăm cel mai târziu anul viitor, pentru a fi realizat până în 2014", a declarat secretarul de stat în MTI Eusebiu Pistru, în cadrul unei conferinţe organizate de Mediafax. "O să schimbăm unele condiţii, ca să nu mai avem problemele de la prima atribuire", a mai spus Pistru.
Lipsa finanţării lasă contractele nesemnate
Precedentul câştigător al licitaţiei, consorţiul franco-elen Vinci-Aktor, s-a retras în aprilie din parteneriatul cu statul român. "Au venit şi au zis cu voce mică să mai lungim, că n-au de unde să facă rost de bani. Eu le-am spus: dom`ne, ce vreţi voi nu-i posibil, că vine DNA şi facem puşcărie", susţinea atunci pentru gândul fostul ministru Radu Berceanu. Constructorul nu a mai semnat însă contractul în valoare de 1,5 miliarde de euro şi a motivat acest refuz prin imposibilitatea de a găsi o sursă de finanţare.
Istoria autostrăzii care nu se mai termină, dar care nici măcar nu începe, datează de pe vremea ministrului Miron Mitrea. În 2004, înaltul demnitar atribuia, fără licitaţie, lucrările unor porţiuni ale autostrăzii Ploieşti
Braşov unui număr de firme. După 2004, contractele au fost reziliate, iar noul ministru, Radu Berceanu, a organizat o primă licitaţie. Estimările oficialilor din acea perioadă arătau că pentru a străbate cei 55 de kilometri de autostradă un şofer ar fi trebuit să plătească între 1 euro şi 1,75 euro.
Secretarul de stat în MTI Eusebiu Pistru indică şi o posibilă soluţie de relansar