Vânzările de autoturisme Dacia la nivel global au crescut cu 12,1% în primele opt luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 221.092 unităţi, reprezentând o cotă de 0,6% din piaţa mondială, a anunţat, joi, grupul francez Renault, proprietarul companiei. În perioada analizată, vânzările de autovehicule comerciale uşoare ale Dacia au avansat cu 44%, la 15.839 de unităţi, potrivit unui comunicat Renault. Totodată, modelul SUV Duster, lansat în aprilie
Vânzările de autoturisme Dacia la nivel global au crescut cu 12,1% în primele opt luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 221.092 unităţi, reprezentând o cotă de 0,6% din piaţa mondială, a anunţat, joi, grupul francez Renault, proprietarul companiei.
În perioada analizată, vânzările de autovehicule comerciale uşoare ale Dacia au avansat cu 44%, la 15.839 de unităţi, potrivit unui comunicat Renault.
Totodată, modelul SUV Duster, lansat în aprilie, a ajuns la vânzări de aproape 30.000 de unităţi până la finele lunii august, iar alte 64.000 de maşini au fost comandate la nivel mondial.
Dacia înregistrează succes pe majoritatea pieţelor importante pentru companie, se arată în comunicat, fiind lider de vânzări în România şi pe poziţia a şasea în topul mărcilor din Franţa. În nordul Africii (excluzând Egiptul) vânzările Dacia au urcat cu 4,5%, la 26.310 unităţi. Astfel, cota de piaţă din Algeria a urcat cu un punct procentual, la 10,4%, iar în Maroc cu două puncte procentuale, la 20,4%.
În primele opt luni ale anului, cea mai importantă piaţă de export a Dacia a fost Franţa (76.255 de unităţi), urmată de Germania (23.949 unităţi), Italia (15.368 unităţi) şi Spania/Insulele Canare (14.285 unităţi).
Evoluţia pozitivă a Dacia în vestul Europei refelectă o schimbare a mentalităţii cumpărătorilor, notează grupul Renault. Potrivit unui studiu r