Înfiinţată pe 29 septembrie 1990, cu o zi înainte de Ziua Mondială a Turismului, agenţia de turism Mapamond a împlinit anul acesta 20 de ani de activitate. Secretul: multă muncă, seriorizate, un standard ridicat, şi nu numai.
Bazele agenţiei de turism Mapamond au fost puse la un an de la Revoluţia din decembrie. „Am renunţat la inginerie pentru turism. Meseria mea era de inginer (primul loc de muncă a fost la Fabrica de Avioane, ca electronist de bord) şi cum, în 1990, lucrurile au involuat în industrie şi cercetare, am revenit la pasiunea mea de dinainte de 1989, aceea de a organiza şi de a însoţi grupuri în calitate de ghid“, a declarat Marian Nicola, managerul agenţiei Mapamond. La momentul respectiv, oamenii aveau o percepţie total diferită despre turism faţă de acum. Atunci era foamea aceea de a comercializa lucruri cumpărate din Turcia, de a face un fel de shopping de masă. „Aş fi putut să concep foarte multe programe turistice, dar atunci era aproape imposibil de ieşit pe piaţă cu pachetele clasice pe care le avem acum“, a adăugat Marian Nicola. Între timp însă, oamenii au evoluat financiar, şi-au cumpărat casele şi bunurile la care au visat îndelung şi, undeva în jurul anului 2000, au început să călătorească. „Putem vorbi de turism din punct de vedere al afacerii, odată cu intrarea în Uniunea Europeană, iar românii au putut să circule cu buletinul“, a precizat Marian Nicola.
„Afacerile de familie sunt cheia succesului în orice activitate privată“
Chiar dacă a fost nevoie de multă răbdare, agenţia a reuşit să se dezvolte semnificativ în cei 20 de ani. Treptat, Mapamond a devenit o afacere de familie în care s-au implicat atât soţia omului de afaceri, cât şi fiul său. „Afacerile de familie sunt cheia succesului în orice activitate privată. Familia este nucleul cel mai statornic într-o companie“, a spus Marian Nicola. Nu e