Neşansa celor care îşi restrâng activitatea este o portiţă pentru noii jucători din piaţă
Retailerii de fashion sunt cei mai activi în acest moment
În 2007 România era fruntaşă când venea vorba de creşterile de pe piaţa de retail, dar în 2009, ţara noastră a ajuns codaşă şi a înregistrat cele mai mari scăderi ale consumului (-11%), şi ale nivelului investiţional (-25%), potrivit unei analize Colliers International.
Anul 2009 a fost unul static în ceea ce priveşte sectorul de retail. Dar în acest an au început să se observe anumite activităţi pe piaţa de retail, iar pentru 2011 se anunţă livrarea a doar două proiecte, ceea ce arată o revenire greoaie a acestui domeniu. De-abia în următorii 2-3 ani vom vedea prezenţa mai multor proiecte în acest sector.
De la începutul anului investitorii au început să caute oportunităţi
"Investitorii există aici din 2005, dar nu au făcut mişcări. De la începutul acestui an ei analizează piaţa. În ultimul timp unii retaileri au intrat în insolvenţă şi restrâng activitatea, ceea ce se traduce prin eliberarea unor spaţii din centre comerciale importante care până acum nu erau accesibile. Acum în piaţă cea mai puternică dezvoltare au avut-o magazinele de fashion", a declarat Simina Istrate, Senior Associate Romania Colliers International.
În ceea ce priveşte dezvoltarea de noi centre comerciale, există oportunităţi pentru oraşe precum Constanţa, Cluj, Timişoara şi Braşov, dar nu şi pentru Bucureşti, deoarece în Capitală avem deja 7 mall-uri şi mai sunt pe hârtie încă două, aşadar nu mai este loc pentru noi proiecte aici.
Anul acesta va mai fi livrat doar un centru comercial, şi anume Gold Plaza Shopping Center din Baia Mare, care va avea o suprafaţă de 30.000 mp închiriabili şi va avea ca ancore: Cora, C&A, LC Waikiki, New Yorker, Deichmann, Takko, Leonardo, Douglas şi va fi închir