Reţeaua germană OBI, deţinută de grupul Tengelmann, cel mai nou jucător din retailul local de bricolaj, intenţionează să menţină în 2011 nivelul investiţiilor din acest an, de 20 de milioane de euro, bani care vor fi destinaţi deschiderii de noi magazine.
"Vrem să mai deschidem două-patru magazine în cursul anului viitor, oraşele pe care le vizăm pentru dezvoltarea acestora fiind Timişoara, Craiova, Constanţa, Cluj sau Braşov. Abia după ce vom fi prezenţi în oraşele mari ne vom uita şi la cele mici. Ţinta noastră este în continuare de a avea 20 de magazine în România", a declarat Dieter Messner, membru în board-ul retailerului german de bricolaj OBI la nivel internaţional, completând ce investiţiile necesare acestor deschideri vor fi realizate integral din fonduri proprii.
El susţine că în acest moment nu a fost demarată construcţia unui nou magazin, dar că managementul poartă negocieri pentru închirierea de noi spaţii, principalul oraş vizat fiind Bucureştiul. "Dacă îmi dai patru locaţii bune în Bucureşti pentru noi magazine OBI le iau imediat. Am vrea să mai avem două-trei magazine în Bucureşti, dar totul depinde de ce se va întâmpla în perioda următoare", a mai spus Messner.
Retailerul german de bricolaj va deschide săptămâna aceasta în Capitală cel de-al şaptelea magazin din România, după cele două inaugurate anul acesta în Ploieşti şi Sibiu. Investiţia medie pe fiecare unitate este de circa 5 mil. euro.
OBI România, companie cu 433 de angajaţi la finalul lui 2009, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 32,5 mil. euro, de circa şase ori mai mare decât cea obţinută în anul precedent. În aceeaşi perioadă însă pierderile companiei au crescut cu peste 30%, la 12,3 mil. euro.
Printre principalii competitori ai OBI pe plan local se numără companiile Praktiker România, Hornbach România, BauMax, Dedeman, Bricostore şi Mr. Bricolage.