Ministrul Turismului şi Dezvoltării Regionale crede că toate controversele legate de lansarea brandului turistic românesc sunt consecinţa unei "făcături" pornite atât din exteriorul ţării, cât şi din mediul intern, menite să compromită imaginea României
Ministrul Turismului şi Dezvoltării Regionale, Elena Udrea, care a fost prezent, joi, la Râşnov, la o întâlnire de evaluare a pregătirilor pentru Festivalul Olimpic al Tineretului European din 2013, a anunţat promovarea festivalului în cauză ca "proiect de interes naţional", pentru care va aloca şi "o parte din banii din fondurile europene destinate promovării noului brand turistic al României".
În acest context, ea a adus în discuţie recentul scandal al "frunzei", contestată ca fiind un plagiat, deşi se dorea a fi noul brand turistic al României. Scandalul iscat în jurul acestuia este în opinia Elenei Udrea "o făcătură internă sau externă, pentru a face praf un lucru făcut în folosul ţării". "Ştiţi că brandul s-a lansat, cu mare tam-tam, noi eram la Shanghai şi în România tocmai se descoperise, cu un sfert de oră înainte, un site al unei firme de transport care folosea un element din logo, şi anume frunza, pentru ca apoi, după o lună, site-ul să dispară, pentru că firma nu a existat niciodată, nu apare nicăieri la Registrul Comerţului din Irlanda! Ce mai, a fost o făcătură ca să compromită un lucru în folosul ţării care ar trebui susţinut de toată lumea, mi-e greu să spun cât de internă şi cât de internaţională", a explicat Elena Udrea. "Mai multe ar putea spune probabil cei abilitaţi să facă cercetări în acest caz", a mai spus ea, adăugând că ar putea formula şi o plângere penală împotriva autorilor "făcăturii": "Deocamdată n-am făcut-o, vom vedea cum vom acţiona în continuare".
Brandul turistic al României a fost lansat, la sfârşitul lunii iulie, la Expoziţia Internaţională de la Shanghai, unde