Cand criza precipita lucrurile, solutia ar putea veni din exterior si nu dintre cei patru pereti ai biroului. Cel putin asa considera Bob McDonald, presedintele si directorul executiv al Procter&Gamble, prezent la inaugurarea singurei fabrici deschise anul acesta in Europa de catre gigantul american – Greenfield-ul de peste 100 mil. dolari de la Urlati.
Peste 100 mil. dolari, zece luni de lucrari in ritm galopant, 3.000 de oameni care au participat la proiect si 1,2 milioane de ore de munca – astfel a sintetizat Luc Viaene, directorul fabricii de sampoane si balsamuri a P&G de la Urlati, cel mai important proiect al grupului american in Europa in acest an.
Desi operationala din luna iulie 2010, unitatea de productie de la Urlati a fost inaugurata acum in prezenta presedintelui si directorului executiv al P&G, Bob McDonald, a CFO-ului Joe Moeller, a presedintelui Traian Basescu si a altor 500 de persoane – oameni de afaceri, politicieni, autoritati locale si jurnalisti.
“De regula, proiectul unei noi fabrici trece prin mai multe maini pana sa ajunga la mine. Petrec in medie 10-15 minute pana decid soarta respectivului proiect. Romania nu a facut exceptie pentru fabrica de la Urlati", a afirmat Bob McDonald (foto).
La randul sau, presedintele Traian Basescu a subliniat faptul ca proiectul P&G de la Urlati “probeaza ca Romania este un loc bun pentru investitii”. “Este important ca P&G arata incredere fata de Romania. Trei lucruri sunt de apreciat la aceasta investitie – nivelul tehnologic, calitatea muncitorilor si faptul ca americani, europeni si romani pot materializa un astfel de proiect. P&G ne ofera aceasta investitie, noi ii oferim respect pentru locurile de munca oferite. Si, chiar daca nu par un consumator al produselor Procter&Gamble, voi deveni unul”, a declarat amuzat Traian Basescu, spre sfarsitul discursului sau.
Cu 4 lini