Retailerul de bricolaj OBI, parte a grupului Tangelmann, a investit lunar aproximativ 1,8 milioane de euro in cele 22 de luni petrecute pana acum pe piata locala.
Numai in acest an compania a cheltuit 20 de milioane de euro pentru deschiderea a trei magazine noi, in Ploiesti, Sibiu si Bucuresti, precum si pentru amenajarea unor spatii de birouri.
Suma investita in 2010 este similara celei pe care OBI a alocat-o pentru deschiderile din 2008 si 2009 ale celorlate patru magazine pe care le mai detine pe piata locala.
“Sunt responsabil pentru afacerile OBI din 12 tari, iar situatia din Romania este cea mai imprevizibila, din cauza efectelor crizei financiare. Cu toate acestea, nu a fost riscant sa investim 20 de milioane de euro in acest an, deoarece pozitia de lideri in DIY (Do It Yourself –n.red.) pe care o avem in Europa Centrala si de Est ne obliga sa nu stam cu mainile incrucisate. Chiar daca lucrurile sunt dificile, vom continua sa investim in Romania”, spune Dieter Messner, membru in boardul international al OBI.
Compania si-a bugetat pentru 2011 investitii de 20 milioane de euro, suma ce ar ajunge pentru inaugurarea a maximum patru magazine. Printre orasele vizate se numara Timisoara, Craiova, Constanta, Cluj, Brasov si Bucuresti.
“Este posibil ca unul din magazinele pe care le vom face anul viitor sa fie in Bucuresti. Daca vine cineva la mine si imi aduce patru locatii bune in Capitala, incepem constructia imediat”, afirma Messner.
OBI Romania se afla in negocieri pentru inchirierea mai multor suprafete pentru constructia de magazine, dar pana acum nu a semnat nimic.
“Unii dezvoltatori inca se mai cred in 2007, in ceea ce priveste tarifele cerute, asta pentru ca 99% dintre ei si-au finantat proiectele anterioare cu ajutorul creditelor, iar acum nu mai au bani sa le returneze si, de aceea, tin la pret. Chiar daca