Accidentul de la Tulcea, in urma caruia 4 oameni au murit si zeci au fost raniti, nu este o simpla fatalitate, un tragic fapt divers. Accidentul contine multe dintre ingredientele care fac din traiul in Romania un sport extrem.
Ce combinatie fatala am avut?
In primul rand, vorbim despre un drum cu aspect medieval care, potrivit autoritatilor locale, ar fi cedat in urma ploilor abundente. Care ploi abundente? E drept, in Doborgea a plouat in ultimele ore, dar, sa fim seriosi, cantitatea de precipitatii nu a facut necesara nici macar emiterea unui cod galben. Nici poveste de vreo viitura sau alta stihie care sa fi distrus drumul.
De fapt acesta era intr-o stare mizerabila, adica o autentica bomba cu ceas. Oricand se putea prabusi un mjloc de transport. Ma indoiesc ca un specialist in infrastructura nu-si putea da seama de aceasta problema. Drumul nu este unul public, spune seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita, ci se afla in afla in proprietatea firmei de confectii unde lucrau victimele si deci ea ar fi trebuit sa-l repare, consolideze si marcheze corespunzator.
Si totusi era de notorietate ca soferii o luau pe acolo cat timp drumul public de acces in fabrica este in infinite reparatii. Nu a fost vorba despre un singur sofer care, azi dimineata, a luat-o razna pe un traseu nou. In aceste conditii, realitatea nu obliga autoritatile la niste masuri concrete, adica macar un semn de acces interzis sau o verificare a felului in care firma si-a indeplinit obligatiile?
Am avut apoi un autobuz supraaglomerat, asa cum vedem zilnic pe soselelein Romania. Potrivit certificatului de imatriculare, masina avea capacitatea maxima de 68 de pasageri, insa la momentul accidentului transporta cel putin 76 de persoane. 74 au ajuns la spitalul din Tulcea. 4 au murit, iar 8 pacienti, in stare foarte grava, au fost redirectionati sp