De cand preşedintele Traian Băsescu "a coborat" n stradă, fără girofaruri, sirene şi fără antemergători care să ii facă loc intr-un Bucureşti sufocat de aglomeraţie, greul a căzut pe umerii ofiţerilor SPP. Gărzile de corp trebuie acum să fie cu ochii-n patru şi la cerşetori, şi la spălătorii de parbrize care îl pândesc pe înaltul demnitar la semafoarele pe lângă care, altădată, coloana oficială trecea în goană.
Deghizată în cerşetoare, ziarista Libertăţii a reuşit, în urmă cu două zile, să se apropie periculos de mult de maşina preşedintelui Traian Băsescu. Cel mai probabil însă, agenţii care se ocupau de securizarea zonei ştiau deja de planurile “cerşetoarei”
Până mai ieri, fiecare drum pe care primul om în stat îl făcea prin Capitală la bordul vreunei maşini - fie condusă de el, fie de unul dintre agenţii Serviciului de Protecţie şi Pază (SPP) - însemna o adevărată desfăşurare de forţe: poliţişti “plantaţi” în intersecţii, folosind coduri (C1 pentru Băsescu, C2 pentru premier).
La pregătirea misiunilor se stabilesc: traseul principal, de bază, folosit de obicei, rutele de rezervă, utilizate în cazuri extreme, numărul de maşini din coloană, numărul agenţilor şi locul pe care fiecare îl va ocupa în dispozitiv, dacă şi în ce condiţii va fi utilizată geanta blindată (un scut din kevlar mascat într-o servietă aparent banală), dar şi poziţia autovehiculelor care vor înconjura autoturismul prezidenţial.
Se ia în calcul, pentru situaţii extreme, şi eventualul uz al armelor (automate Uzi şi pistoale semiautomate Glock). Din alai nu lipseşte “duba de protecţie” tapetată cu camere de luat vederi minuscule, care înregistrează tot ce se întâmplă pe traseu. Din acest laborator pe roţi, specialiştii informaticieni ţin legătura cu “centrul” folosind echipamente sofisticate. Radare care localizează convoiul în fiecare secundă, antene care