BenQ România, reprezentanţa locală a producătorului taiwanez de echipamente IT şi electronice, va avea într-un scenariu optimist o creştere a afacerilor cu 40% în acest an, dar nu va reuşi să atingă nici în aceste condiţii valoarea afacerilor din 2008, de 12,8 mil. de euro.
"Până acum avem un volum al afacerilor asemănător celui de anul trecut. Totul depinde de al patrulea trimestru, în care tot ce vom vinde va reprezenta un plus al afacerilor. Putem estima că afacerile vor creşte cu 40% comparativ cu anul trecut", a declarat Mike Borze, managing director al BenQ pentru Europa Centrală şi de Est. El a declarat că ţinta companiei este de a atinge anul viitor afaceri de 10 milioane de euro. Compania a avut anul trecut venituri de cinci milioane de euro, mai puţin de jumătate faţă de nivelul de 12,8 de milioane de euro înregistrat de companie în 2008.
În primul trimestru al anului, BenQ a avut o cotă de 13,9% pe piaţa locală de monitoare LCD, cu 13.800 de unităţi vândute, în stagnare faţă de aceeaşi perioadă din 2009. "Nu am reuşit să creştem, dar am păstrat acelaşi rezultat din aceeaşi perioadă a anului trecut, un rezultat bun în condiţiile în care piaţa locală a scăzut în primele şase luni cu 19,3%", a declarat Dragoş Salamac, team leader BenQ România. "Dacă la început am estimat o piaţă de 440.000 de monitoare LCD, aceasta va ajunge la sub 380.000 de unităţi până la sfârşitul anului", a mai spus el. Potrivit lui Mike Borze, scăderea s-a produs din cauză că nu se mai vând computere, ci au loc doar înlocuiri de monitoare. "Cei care-şi permit merg şi îşi înlocuiesc monitorul cu unul mai bun", spune el.
De asemenea, compania a avut în primul semestru o cotă de 39% pe piaţa de proiectoare şi a înregistrat o creştere de 167 de procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, BenQ a vândut în această perioadă 2.192 de unităţi, faţă de 82