Atacurile asupra celor care folosesc jocuri online se ridcă la un număr de 3,4 milioane în fiecare zi, anunță Kaspersky Lab. Cifra este una destul de ridicată care poate creşte în viitorul apropiat din cauza lansării unor pachete de extensie pentru cele mai populare jocuri, precum World of Warcraft sau Diablo 3. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Potrivit lui Christian Funk, expert la Kaspersky Lab, în ultimii 3-4 ani, infractorii cibernetici au făcut profituri uriaşe din vânzarea de conturi compromise ale jucătorilor online şi de item-uri folosite în joc.
”Online gaming-ul a evoluat într-o economie susţinută, cu cereri specifice din partea utilizatorilor şi cu sectoare diferite, precum cele «premium», iar comerţul cu item- uri reprezintă acum o parte esenţială a strategiei fiecărui joc”, spune Christian Funk
Monitorizarea tranzacțiilor pe eBay
Pentru a estima valoarea comerţului cu item-uri, personaje de joc şi conturi, experţii Kaspersky Lab au monitorizat tranzacţiile făcute de utilizatori pe eBay, acesta fiind cel mai utilizat canal pentru astfel de operaţiuni. Specialiştii au căutat după termenii- cheie „World of Warcraft account”, cu menţiunea de afişare doar a tranzacţiilor deja încheiate, fiind însă destul de dificil de identificat tranzacţiile ilicite.
Cu toate acestea, au realizat o imagine de ansamblu a pieţei: între 27 iulie şi 11 August 2010 au fost înregistrate 900 de oferte, la un preţ mediu de 126,8 euro, cel mai mic preţ întâlnit fiind 1 euro, iar cel mai ridicat fiind 999 de euro. Cifra de afaceri totală pentru această perioadă a fost de 114.118 euro, din care a fost dedusă o cifră lunară de aproximativ 228.000 euro. Dacă se estimează o tendinţă stabilă a acestor tranzacţii atunci rezultă o cifră de afaceri anuală de 2,74 milioane de euro – o sumă uriaşă de bani dacă luăm în considerare faptul că aceşti bani sunt plătiţi pentru a cum