Gigantul american P&G ar putea dezvolta a doua fază a fabricii de şampoane de la Urlaţi apelând la un ajutor de stat, după o tentativă nereuşită în 2008. O parte din investiţiile viitoare ale companiei în această fabrică ar putea fi acoperite şi prin accesarea de fonduri europene pentru proiecte de protecţie a mediului.
"Nu am luat niciodată în calcul posibilitatea de a îngheţa investiţia de la Urlaţi, chiar dacă nu am obţinut ajutor de stat, iar condiţiile economice sunt diferite acum faţă de momentul în care am pus proiectul pe hârtie", a declarat pentru ZF Bob McDonald, CEO-ul P&G, cel mai mare executiv din industria mondială a bunurilor de larg consum.
Afacerile Procter & Gamble la nivel local au intrat pe un trend descendent în ultimii doi ani, pe fondul scăderii consumului. Compania a realizat vânzări de 280 mil. euro în România pe 2009, în declin cu 11% faţă de anul anterior, însă businessul raportat de fabrica sa din Timişoara aproape s-a dublat în acest interval datorită demarării producţiei de detergenţi de vase Fairy.
Greenfield-ul inaugurat oficial ieri la Urlaţi ar putea aduce o creştere a afacerilor anuale ale gigantului american în România de câteva sute de milioane de euro. Fabrica este destinată exportului în proporţie de 90%, peste 60% din şampoanele produse aici fiind livrate în Turcia, Rusia şi pe pieţe din Europa de Est.
"Am încercat să obţinem un ajutor de stat în România, aşa cum facem pe toate pieţele pe care demarăm o investiţie de dimensiunea celei de la Urlaţi. Încă suntem în discuţii cu autorităţile române pentru acest lucru", a mai precizat Bob Mcdonald. Compania s-a lovit de un prim refuz în 2008, iar o nouă solicitare ar putea veni pentru a doua fază de dezvoltare a fabricii de şampoane, despre care reprezentanţii P&G nu au dat detalii.
De cealaltă parte, în discursul său de la inaugurarea fabricii, preşedi