Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii intenţionează să scoată la licitaţie în 2011 tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov în vederea concesiunii. În 2014 urmând să înceapă construcţia efectivă a tronsonului, a declarat joi secretarul de stat din MTI, Eusebiu Pistru.
Secretarul se stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a declarat, potrivit bloombiz.ro că „intenţionăm ca în 2014 să înceapă construcţia tronsonului Comarnic-Braşov şi să scoatem la licitaţie în vederea unei concesiuni cel târziu în 2011. Vom scoate la licitaţie anul viitor acest tronson deoarece mai avem de lucrat la documentaţie şi vom schimba unele condiţii".
Contractul de concesiune al autostrăzii Comarnic-Braşov a fost câştigat de consortiul format din firmeleVinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA.
În aprilie, consorţiul Vinci-Aktor a trimis Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi CNADNR o notificare oficială prin care anunţă că renunţă la contract, deoarece nu a obţinut finanţare din partea băncilor în condiţiile contractului. Întrucât acesta a fost semnat în 18 ianuarie, iar termenul de 90 de zile de la semnare nu expirase, consorţiul nu a plătit nicio despăgubire.
Tronsonul Comarnic-Braşov are o lungime de 58 km şi este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrăzi Bucureşti-Braşov.
Potrivit proiectului, dupa finalizarea autostrăzii, statul ar fi trebuit să plătească în 26 de ani, în total, 4,8 miliarde de euro. Aceasta sumă cuprindea cheltuielile cu împrumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu împrumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare şi întreţinere se ridică la 323 milioane euro, taxele, impozitele şi alte costuri - 584 milioane euro şi inflatia - 146 milioane euro.
Ai aflat ceva interesant, ai po