În timp ce o serie de manageri apreciază că imobiliarele continuă să fie scumpe, un număr restrâns de investitori străini, dar şi locali, caută să profite de preţurile "de criză" cumpărând sau semnând contracte de închiriere pe termen lung.
IKEA a plătit pe terenul fabricii Timpuri Noi cam o treime din cât ar fi dorit proprietarii platformei înainte de criză. Popoviciu a cumpărat Tiago Oradea plătind jumătate din costul de construcţie al mallului. H&M i-a luat "pe sus" pe proprietarii de malluri şi semnează contract după contract în condiţii avantajoase, retailerul german LIDL avea în vară peste 25 de şantiere deschise în mai toate oraşele din ţară, în timp ce Patriciu a mers peste toţi proprietarii de spaţii stradale din Bucureşti pentru a le oferi variantele "Mic. ro" şi Bet Café Arena, într-o perioadă în care zeci de magazine au fost închise.
"Noi credem că nivelul chiriilor pentru spaţii stradale în oraşele din afara Bucureştiului este în acest moment cu cel puţin 50% mai mic faţă de 2008. În Bucureşti reducerea a fost în jurul a 20-25%", a afirmat Iulian Antonache, CEO-ul reţelei de agenţii de pariuri sportive Bet Cafe Arena controlată de Dinu Patriciu, care a ajuns în prezent la 100 de agenţii, la fel ca şi chioşcurile Mic.Ro.
Antonache a mai spus că cea mai mică chirie pentru o agenţie-cafenea Bet Café Arena este de aproximativ 400 de euro pe lună. Reţeaua s-a extins până acum doar în spaţii cu chirie amplasate în zone cu un vad comercial din cartierele sau din centrul Bucureştiului şi ale altor oraşe mari din ţară.
Reducerea chriilor în spaţii stradale în criză este unul dintre motivele pentru care Dinu Patriciu a investit sume mari de bani în retail şi în dezvoltarea unei agenţii de pariuri în ultimul an.
Şi producătorii din industria alimentară sau a băuturilor au simţit momentul prielnic din piaţă şi au început să inves