Construcţia de autostrăzi din România bate pasul pe loc, anunţă reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Toate contractele suferă întârzieri din lipsa banilor, după cum se scuză autoritatile. Sursa: Razvan Petrescu
"Tronsonul Bucureşti-Ploieşti trebuia finalizat. Dar din lipsa de fonduri nu am reuşit. Îl vom prinde în bugetul 2011", a explicat Eusebiu Pistru, secretar de stat în MTI.
Potrivit acestuia, mai sunt necesare 100 de milioane de euro pentru a realiza restul de 40% din lucrare. Tot în întârziere se află şi centura Aradului de 12 kilometri, dar şi porţiunea Arad – Timişoara de 35 de kilometri. Acestea ar fi trebuit finalizate în 2011, dar autorităţile nu văd posibilă realizarea înainte de începutul lui 2012 "Au fost întârzieri din cauza proiectanţilor şi a durat mult organizarea de şantier" se scuză Pistru. Reprezentanţii MTI verifică acum toate contractele existente pe infrastuctură pentru a vedea unde pot fi introduse penalizări.
Tronsonul Comarnic – Braşov a fost scos la licitaţie
Tronsonul Comarnic – Braşov va fi scos la licitaţie pentru a fi concesionat, anunţă reprezentanţii MTI.
"Speram că vom face acest lucru cel târziu anul viitor. Mai avem puţin de lucrat la documentaţie pentru că vrem să schimbăm anumite condiţii ", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în MTI.
Anul acestea, în noiembrie, ministerul intenţionează să scoată la licitaţie cele patru tronsoane de pe culoarul 4: Nădlac - Arad (în valoare de circa 160 milioane euro), Timiş - Lugoj (150 milioane euro), Lugoj - Deva (200 milioane euro) şi Orastie - Sibiu (170 milioane euro). Pentru Deva – Orăştie s-a făcut deja licitaţia şi s-a atribuit contractul de 160 milioane euro, dar există contestaţii. Aceste porţiuni vor fi finanţate din bani europeni, dar va contribui şi statul român.