Producătorul de cărămizi Cemacon Zalău (CEON), la care acţionar principal este Broker Cluj (BRK), intenţionează să-şi dubleze vânzările anul viitor şi să preia poziţia de lider pe piaţa de blocuri ceramice după ce a finalizat o investiţie de 28 mil. euro într-o nouă fabrică despre care spune că este cea mai mare linie de producţie din Europa de Est. Compania are însă de plătit acum credite la bănci de 26 mil. euro.
Lucrările la noua fabrică au început în 2007, în plină perioadă de boom a pieţei imobiliare, dar ca urmare a declinului puternic înregistrat în ultimii doi ani vânzările Cemacon au căzut cu 40% anul trecut şi cu încă 35% în primul semestru din 2010, la 9,7 mil. lei (2,3 mil. euro).
"Punctul tare existent în acest moment este legat de creşterea capacităţii de producţie şi reducerea semnificativă a preţurilor de producţie prin investiţia în noua linie, creştere corelată cu o îmbunătăţire a calităţii produselor şi cu optimizarea costurilor de producţie. Suntem o companie în plină dezvoltare, strategia noastră de management concentrându-se în prezent pe creşterea cotei de piaţă (dezvoltarea reţelei de distribuţie prin atragerea de parteneri puternici şi a portofoliului de produse), pe restructurare organizaţională (procese şi politici), dar şi pe implementarea unei politici susţinute de dezvoltare a angajaţilor", a declarat Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon.
Anunţul Cemacon privind ţintirea poziţiei de lider pe piaţa blocurilor ceramice, deţinută în acest moment de austriecii de la Wienerberger, vine la scurt timp după ce în funcţia de director general al companiei din Zalău a fost numit Liviu Stoleru, care a ocupat în ultimii patru ani funcţia de director de vânzări marketing şi logistică la Wienerberger România, filiala locală a grupului austriac.
Lupta la vârf pe piaţa de cărămizi se anunţă aprigă, în condiţiile în care a