Vă amintiţi de ciocolata Rom, de Eugenia, de păpuşile Arădeanca sau de vinul Murfatlar? Da, cu siguranţă, pentru că făceau "legea" in "epoca de aur", iar în zilele noastre au ajuns superbranduri!
1. Ciocolata ROM
Lansat în 1964, batonul de ciocolată a rămas neschimbat, atât în ceea ce priveşte reţeta, cât şi ambalajul inconfundabil cu tricolorul României. Dacă înainte de 1989 era singura “fericire” dulce existentă pe piaţă, marca a rămas ulterior în centrul atenţiei şi prin campaniile de promovare, şi prin sloganul “Senzaţii tari româneşti”.
“Ciocolata Rom e cel mai tare desert!”, ne-a precizat Veronica, un fan înrăit al acestui produs.
2.Cosmeticele Farmec
Istoria companiei Farmec începe în anul 1943, într-un mic laborator din Cluj, iar în 1965 se produce pentru prima dată laptele demachiant Doina. În 1995, firma e privatizată cu capital 100% românesc. A urmat lansarea mărcilor Gerovital şi AslaVital şi investiţii masive în cercetare şi în retehnologizare. Rezultatul e remarcabil: în zilele noastre, mii de bunicuţe folosesc, cot la cot cu nepoatele lor, produsele Farmec.
3. Eugenia
Un uriaş simbol al “epocii de aur” e Eugenia, alimentul care a potolit românilor foamea timp de câteva decenii. Fabrica Dobrogea din Constanţa deţine licenţa produsului din 1997.
4. Dero
Începând cu 1966, Dero a devenit detergentul numărul unu al gospodinelor din România. Nu degeaba denumirea acestuia a devenit substantiv comun. Statisticile arată că, în fiecare secundă, un român cumpără un pachet din acest produs.
5. CEC
Casa de Economii şi Consemnaţiuni e continuatoarea primei instituţii de credit public din România, înfiinţată în 1864. În 1996, CEC devine societate bancară pe acţiuni, statul român fiind acţionar unic, iar anul trecut a ajuns să ocupe locul 7, după active, în topul instituţiilor de profil din România.
6. M