Reducerile de costuri i-au împins pe managerii companiilor locale să folosească din ce în ce mai des videoconferinţele pentru a participa la întâlnirile regionale, eliminând astfel din bugetul lunar biletul de avion sau factura de cazare la un hotel de patru sau cinci stele. Singurul cost important în cazul videoconferinţei este aparatura, al cărei preţ variază între 14.000 de dolari şi 350.000 de dolari, scrie revista BUSINESS Magazin.
"Pentru început vom intra în legătură directă cu o colegă din Bulgaria şi cu un coleg care se află cu două etaje mai jos. Vreau să vă arăt cum funcţionează sistemul."
Aşa a început săptămâna trecută Cristian Popescu, directorul general al Cisco România, demonstraţia unei videoconferinţe. Discuţia a avut loc într-o sală special amenajată pentru asemenea tip de întâlniri - pereţii de culoare crem erau izolaţi fonic, suprafaţa unuia dintre ei fiind pe jumătate acoperită de un ecran. Pe masa din faţa ecranului se afla dispozitivul, de forma unui telefon fix, ce permite conectarea participanţilor la videoconferinţă aflaţi în locuri diferite.
Aici se întâlnesc managerii Cisco România pentru a comunica cu filialele din străinătate şi a ţine legătura cu clienţii şi partenerii. La început, în anul 2007, compania a introdus sistemul de teleprezenţă doar intern, între sucursale, pentru ca mai apoi să se extindă şi la celelalte categorii. "Într-o videoconferinţă, după cinci minute, participanţii încep să uite că se află în faţa ecranului şi au senzaţia de întâlnire faţă în faţă", apreciază Popescu, socotind că la nivelul lunii trecute Cisco a avut peste 30.000 de conferinţe de teleprezenţă la nivel mondial.
"Eu unul particip de zece ori pe săptămână la acest tip de întâlniri. Deşi în ultima perioadă am călătorit mai puţin în interes de serviciu, nu îmi pare rău, pentru că deplasările înseamnă pierdere de timp şi lipsă de