Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat, ieri, la un seminar privind domeniul transporturilor, că aproape jumătate dintre angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) semnează procese verbale, de sute de milioane de euro, deşi ei nu au promovat nici măcar bacalaureatul.
"Aproape jumătate din angajaţii Companiei Naţionale de Drumuri nu au bacalaureatul, dar semnează procese verbale de sute de milioane. Sunt lucruri grave. Cred că transporturile din România pot fi comparate cu autostrada A1 (Bucureşti-Piteşti), cu infrastructură foarte proastă, pe care mai punem din când în când câte un petic, să mai circulăm o zi", a spus Hagiu, la seminarul Mediafax Talks about Transport&Logistics.
Transporturile din România - vacă de muls
Hagiu a adăugat că angajaţii de la Autoritatea Rutieră Română au bacalaureatul, dar din când în când umblă cu pălării de cowboy şi ştiu să "vorbeşte românească".
Preşedintele FORT a comparat transporturile din România cu o vacă de muls care a slăbit mult în ultimii trei ani, "e bătută, fugărită şi nu mai are ce mânca".
Anca Boagiu trebuie să grăbească absorbţia fondurilor UE
Totodată, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport consideră că ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a primit "o misiune" de la preşedintele Traian Băsescu pentru a grăbi absorbţia fondurilor europene.
"Nu pot să o acuz pe doamna ministru că gradul de absorbţie al fondurilor europene este scăzut, dar este clar că a primit o misiune de foarte de sus, de la Băsescu, şi trebuie să se ocupe de absorbţia fondurilor", a precizat Hagiu.
România, stat membru UE din 2007, este singura dintre cele zece ţări care au aderat după 2004 aflată în poziţia de plătitor net la bugetul comunitar, cu un sold negativ de 455,9 milioan