Calculatorul este, de cele mai multe ori, un refugiu pentru copil, care in viata reala (in familie, la scoala sau in cercul de prieteni) sufera esecuri si dezamagiri, a declarat psihologul Cristina Calarasanu, la TV Ziare.com.
Psihologul a discutat cu cititorii Ziare.com despre relatia calculatorului cu computerul, despre modul in care poate fi redus timpul petrecut la calculator, despre jocuri utile sau daunatoare si despre agresivitatea in jocurile pe calculator.
Urmareste AICI inregistrarea emisiunii realizate de psihologul Cristina Calarasanu
In conditiile in care in aproape fiecare familie exista un calculator, acesta poate fi folosit fie in scopuri educative, pentru a-l ajuta pe copii sa isi dezvolte abilitatile, fie se poate abuza de acest mod de petrecere al timpului liber. Cristina Calarasanu avertizeaza insa ca parintii sunt cei care trebuie sa impuna limite si sa comunice cu cei mici, pentru a-i ghida.
La varste de 3-5 ani, spre exemplu, timpul petrecut in fata calculatorului trebuie limitat la maxim 10-15 minute, in conditiile in care acesta solicita foarte mult copilul. "Copiii foarte mici nu pot petrece mai mult de 10-15 minute in fata calculatorului, pentru ca sunt foarte solicitati, este foarte solicitata vederea: sunt atrasi de stimulii vizuali si auditivi, calculatorul ii solicita, la fel ca si televizorul", explica psihologul.
Insa, atat timp cat copiii sunt indrumati in descoperirea calculatorului de catre parinti, in scop educativ, acesta se poate dovedi un instrument util.
"Exista lucruri pe care copiii le pot invata din anumite jocuri. (...) Cu cat copii cresc, putem sa le permitem accesul la anumite jocuri, pot invata despre diverse legume sau fructe, despre animale, pot sa faca puzzle-uri, sa aranjeze diverse obietce, sa invete ce inseamna mai mic, mai mare, mai sus sau ma