(...) Prima lucrare tradusă in limba romană dintre cărţile lui Sebastien Bohler este volumul 150 de experimente pentru a înţelege manipularea mediatică. Psihologia consumatorului de mass-media (Polirom, 2009), publicat intr-o colecţie al cărei scop declarat este acela al „imbunătăţirii vieţii personale şi a celor din jur“. Putem spera ca, prin sporirea cunoştinţelor privind domeniul mass-media şi mai ales al efectului său manipulator, lucrarea să conducă măcar la reflecţie şi la inţelegerea faptului că televiziunea, cum sublinia şi sociologul Pierre Bourdieu, „pune intr-un foarte mare pericol diferitele sfere ale producţiei culturale: arta, literatura, ştiinţa, filosofia, dreptul“ şi „periclitează, nu mai puţin, viaţa politică şi democraţia“. Viaţa in intregul ei! Structurată in cinci capitole: „Mass-media şi convingerile“, „Mass-media şi politica“, „Publicitatea in mass-media“, „Divertismentul“, „Reacţiile epidermice“, cartea este o colecţie de articole in genul celor publicate de Sebastien Bohler in Cerveau et Psycho, dar care au ataşate la fiecare text şi descrierea experimentului de laborator/teren care explică diversele comportamente pe care le au oamenii sub influenţa mass-media. (...) Mai multe detalii în zairul nostru, Viaţa medicală.
(...) Prima lucrare tradusă in limba romană dintre cărţile lui Sebastien Bohler este volumul 150 de experimente pentru a înţelege manipularea mediatică. Psihologia consumatorului de mass-media (Polirom, 2009), publicat intr-o colecţie al cărei scop declarat este acela al „imbunătăţirii vieţii personale şi a celor din jur“. Putem spera ca, prin sporirea cunoştinţelor privind domeniul mass-media şi mai ales al efectului său manipulator, lucrarea să conducă măcar la reflecţie şi la inţelegerea faptului că televiziunea, cum sublinia şi sociologul Pierre Bourdieu, „pune intr-un foarte mare pericol diferi