Facturile zălăuanilor sunt umflate lunar cu 3- 4 metri cubi de apă neconsumată, justificată de Compania de Apă ca pierdere pe reţeaua interioară. Câte 10 zălăuani reclamă, în fiecare lună, că facturile de apă sunt „umflate“. Reprezentanţii Comapniei de Apă susţin că de vină sunt exclusiv locatarii.
Zeci de zălăuani se pâng că pe facturile de apă apare lunar, cu foarte mici excepţii, o cantitate de apă ce poate merge până la 3 – 4 metri cubi, în plus faţă de cantitatea consumată conform apometrelor. Aceeaşi cantitate suplimentară mai este facturată o dată, ca şi apă canalizată. Astfel, factura creşte, lunar, cu aproximativ 10 lei. Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Sălaj a Companiei de Apă Someş, furnizorul local de servicii de alimentare cu apă şi canalizare, recunoaşte situaţia. El însă are explicaţii: „E-adevărat, avem lunar aproximativ zece reclamaţii de la consumatori în acest sens, dar oamenii s-au obişnuit şi nu tot reclamă, pentru că le-am explicat şi ştiu despre ce e vorba: sunt proprietari şi răspund de starea reţelelor de distribuţie din blocuri“. El susţine că de vină sunt exclusiv consumatorii, care, pe de-o parte, au în case apometre ilegale, iar pe de altă parte, nu-şi repară reţeaua internă de distribuţie a apei.
„99,9 la sută dintre apometrele din apartamentele din Zalău sunt ilegale, pentru că nu au verificare metrologică“, explică Zaharia. El spune că de la aceste apometre „ilegale“ se trage şi o parte din cantitatea în plus de pe facturi. Mai exact, directorul susţine că aceste apometre nu înregistrează dacă apa curge foarte încet, pe când contoarele montate de companie la intrarea în fiecare bloc, în funcţie de care se face facturarea, înregistrează şi ultima picătură. Iar de aici ar apărea diferenţele. O altă cauză ar fi defecţiunile reţelelor de distribuţie, din cauză cărora ar apărea pierderi.
„Noi nu avem nicio defecţ