Începând de astăzi intră în vigoare ordonanţa prin care se introduce rovinieta electronică. Actul normativ trebuia aplicat de la 1 august, dar Guvernul a decis o amânare de două luni, pentru că noul sistem de plată şi control nu era funcţional.
Astfel, orice conducător auto care tranzitează reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi din România poate merge la orice subunitate CNADNR (DRDP-uri, SDN-uri, Agenţii de Control şi Încasare), la benzinăriile MOL, Rompetrol, Petrom sau OMV sau la oficiile Poştei Române, UNTRR, dar şi la firmele de distribuţie Scalla, Speedy, Medina şi Pasaj, de unde trebuie să-şi cumpere o rovinietă, în funcţie de categoria de maşină pe care o deţine.
Acolo, conducătorul auto îi comunică operatorului, pe proprie răspundere, numărul maşinii pentru care vrea să cumpere rovinieta, tipul vehiculului şi perioada de valabilitate a rovinietei.
Operatorul introduce în calculator numărul autovehiculului iar sistemul generează, automat, toate datele de identificare, precum şi categoria vehiculului, dar şi numele proprietarului. După achitarea tarifului, cumpărătorul primeşte un bon de casă sau factură, dacă solicită, în locul vechiului autocolant (care se lipea pe parbriz). Plata este înregistrată automat în baza de date centrală (CESTRIN - Centrul de Studii Tehnice, Rutiere şi Informatică) şi este păstrată pe toată perioada de valabilitate pentru care a fost achitat tariful de utilizare.
Controlul rovinietei se face fie automat, prin intermediul punctelor fixe, unde sunt instalate sisteme de camere video, fie în trafic, de către echipe de controlori.
Camerele video înregistrează numărul de înmatriculare al vehiculelor care tranzitează drumurile naţionale, care apoi sunt verificate în baza centrală de date (CESTRIN), iar în cazul în care numărul nu este găsit, se interoghează baza de date a DRPCIV (Direcţia Regim P