Academicieni şi profesori universitari acuză, în deschiderea noului an, calitatea studenţilor care vin de pe băncile liceelor. Ceremoniile de deschidere a anului universitar au loc în aceste zile în toată ţara. Luni încep cursurile.
Şcoala românească preuniversitară este într-o situaţie proastă, ceea ce pune probleme şi la nivel academic - diagnosticul este pus de academicienii şi profesorii prezenţi la ceremoniile de deschidere a anului universitar.
Mai citeşte şi:
Învăţătoarea din Caracal refuză din nou tratamentul: medicii spun că femeia riscă să moară
Matematicianul Solomon Marcus se numără printre cei care nu cred că pot apărea performanţe în viitorul previzibil. „Situaţia este foarte precară, pentru că nu avem semne de schimbare faţă de anii precedenţi, când situaţia şcolii s-a dovedit a fi foarte proastă", a spus Solomon Marcus. În opinia academicianului, un procent foarte mic de studenţi manifestă un interes real pentru studiu. „Situaţia asta vine din eşecul pe care îl trăieşte şcoala românească la nivel gimnazial şi liceal", mai arată Marcus.
Profesorul vorbeşte despre un eşec al programelor şcolare, al manualelor, dar şi al scenariului elev-profesor, „care stă la baza vieţii cotidiene a şcolii". „Şi aş spune că, în bună măsură, este şi un eşec a ceea ce se cheamă în mod tradiţional că ar trebui să fie cei şapte ani de acasă. Prea multe familii nu sunt capabile să contribuie în mod esenţial la procesul educaţional", explică Somolon Marcus.
Elevii, nepregătiţi
Pentru a sublinia situaţia în care se găseşte Şcoala, ca instituţie, profesorul spune că a întâlnit multe cazuri în care elevii se plâng de relaţia cu părinţii şi cu profesorii lor. De exemplu, la Liceul „Spiru Haret" din Capitală, elevii au publicat o carte în care îşi spun ofurile şi se plâng că nici părinţii şi nici profesorii nu-i înţeleg. „Aş spune, pe