Integratorul si distribuitorul local de sisteme informatice Maguay, cu afaceri de 12 milioane de euro anul trecut, vinde aproximativ 80-85% din laptopurile si desktopurile pe care le produce catre segmentul de business, clientii rezidentiali preferand echipamentele si brandurile straine, a declarat Eduard Pughin, directorul operational al companiei.
Echipamentele pentru notebookurile si desktopurile vandute de Maguay provin de pe piata asiatica, in Romania fiind asigurate designul, testarea si suportul tehnic.
Cel mai mare client al companiei a fost Vodafone, pentru care Maguay a furnizat pana in 3.000 de netbookuri si pe care operatorul de telecomunicatii le-a vandut sub brand propriu.
Pughin a adaugat ca a avut negocieri si cu alte companii de telecomunicatii, printre care si Romtelecom, insa acestea nu sunt dispuse sa investeasca in achizitia de astfel de produse.
Pentru acest an, oficialul Maguay estimeaza ca distribuitorul de sisteme va vinde in jur de 5.000 de laptopuri si aproximativ 10-12.000 de desktopuri.
Compania a vandut anul trecut 9.000 de desktopuri, 5.000 de laptopuri si 500 de servere.
Maguay isi vinde produsele catre segmentul consumer prin Domo, al doilea retailer de electronice si IT pe piata locala, cu afaceri de aproximativ 170 de milioane de euro anul trecut si reteaua Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer din Romania, cu un business de 1,35 miliarde de euro in 2009.
In primul semestru al acestui an vanzarile de desktopuri, notebookuri si servere ale Maguay au fost mai mici cu circa 10-15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand compania finalizase un proiect pentru Ministerul Apararii Nationale (MAPN)
In general clientii companiei platesc intre 500 si 1500 de euro pentru achizitia unui PC.
Seful Maguay estimeaza ca in acest an va inregistra un business la acelasi nivel cu c