Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris este invadată de modelele electrice. Este ultima înainte ca era automobilului să redefinească vechile concepţii legate de emisii, poluare şi tehnologie.
Peste 100 de premiere au fost dezvăluite în cadrul primei zile de presă a Salonului Auto de la Paris. Spre deosebire de ediţiile anterioare, atunci când toţi constructorii se arătau interesaţi de trendul "verde" întrecându-se în concepte care mai de care mai spectaculoase şi tehnologii revoluţionare, acum lucrurile s-au schimbat. Maşinile electrice nu mai arată ca nişte OZN-uri, ci sunt realizate pe modele deja existente, cărora motorul pe benzină sau diesel le-a fost înlocuit cu unul electric, iar rezervorul cu baterii.
An aniversar
Automobilul împlineşte anul acesta 125 de ani de la "naşterea sa". 125 de ani de când Gottlieb Daimler şi Carl Benz au inventat automobilul şi aproape 100 de ani de când Henry Ford l-a "democratizat" prin crearea Ford T, primul automobil produs în serie.
Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler şi şeful Mercedes-Benz consideră "istorică" ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Paris.
"Este ultimul eveniment auto important înainte ca automobilele electrice de serie să ajungă în showroom-urile din Europa. Vremea automobilelor de salon a trecut", a spus şeful Mercedes-Benz cu câteva ore înaintea deschiderii oficiale a Salonului Auto, unde majoritatea constructorilor vor prezenta cel puţin un model electric.
Mercedes-Benz a prezentat noul A-Klasse E-Cell, model propulsat de un motor electric ce urmează a fi lansat în producţia de serie, la fel ca şi Smart "car2go", care dispune inclusiv de panouri solare amplasate pe plafon. A-Klasse E-Cell dispune de un motor electric de 95 CP şi o autonomie de 200 km. Mercedes-Benz a lansat şi SLS AMG E-Cell, model sport electric cu o