Are 67 de ani, traieste la Breaza si este unul din cei mai celebri aviatori romani. In semn de recunostinta, are o pensie de 9 milioane pe luna. Asul zborului a fost retrogradat ca "pensionar nesimtit"
Carnetul de zbor
Intinde mana tremuranda spre tava si apuca cutia cu Tertensif. Scoate din ea o pastila pe care o ascunde in podul palmei. "Asta-i pentru tensiune, sa nu o ia razna". Pune cutia la loc si apuca alta, pe care scrie Aspenter. "Asta-i ca sa nu fac, Doamne fereste, vreun infarct din ala, miocardic". Inca una cu Preductal, impotriva anginei pectorale. Apoi Dilatrend, pentru insuficienta cardiaca, Sortis pentru colesterol, Detralex pentru insuficienta venoasa la picioare. Ia apoi paharul cu apa, deschide palma si duce la gura toata gramajoara asta de pilule. Le inghite prompt, dintr-o rasuflare. "Doar cu astea mai pot sa-mi duc zilele. Le iau de doua ori, dimineata si seara. Ma costa trei milioane jumate pe luna. Incepand de luna asta, pensia mea a scazut la noua milioane. Am fost pedepsit de guvern pentru ca sunt unul dintre acei bosorogi cu o "pensie nesimtita". Adica, mai pe sleau, sunt un pensionar nesimtit." Zambeste amar, tintindu-ma cu privirea. Apoi se ridica si scoate dintr-un sertar un caiet mare si gros, cam cat o caramida. Carnet de zbor. Asa scrie acolo, chiar pe coperta, cu litere aurii. E cartea vietii lui, tot trecutul lui e scris acolo, perfect organizat in mii de tabele, impartite meticulos pe ani, luni, zile si ore. 15 august 1978, decolare 8.30, Bucuresti-Otopeni, aterizare 10.55, Roma-Leonardo da Vinci Airport. Sunt mii de asemenea randuri. Adica mii de zboruri, milioane de kilometri strabatuti, zeci de milioane de oameni transportati. Timp de 34 de ani, Paul Mitu a fost pilot la Compania Tarom. A zburat peste 16 mii de ore. A fost decorat cu noua medalii, fiecare insemnand cate un milion de kilometri de zbor.