Majoritatea celor care au vizitat Coreea comunista (acestia nu sunt prea multi) a remarcat ca autocamioanele si autobuzele - nici acestea prea multe - care circula pe soselele tarii arata ca venind din lumi de mult apuse.
Marea majoritate a camioanelor si autobuzelor din Coreea de Nord sunt produse in tara. La fel si troleibuzele care asigura transportul urban in capitala Phenian. Intocmai ca si Nicolae Ceausescu, liderul suprem nord-coreean Kim Jong-il pare obsedat sa produca totul in propria tara, fara a importa aproape nimic.
Camioanele nord-coreene, copii dupa vehicule sovietice
In Coreea de Nord exista un singur producator de autocamioane, Sungri Motors, situat in orasul Tokchon, in imediata apropiere a Phenianului. Toate vehiculele pe care le produce Sungri Motors (Sungri inseamna victorie) par a fi copii ale unor autocamioane sovietice de prin anii '60-'70 sau, in cel mai bun caz, din anii '80.
Momentan, in Coreea de Nord se produc camioane de la cele mai mici, care pot transporta maximum doua tone, pana la autobasculante-gigant, care pot cara de la 40 de tone in sus.
Spre exemplu, camionul Sungri 58 KA, fotografiat in Phenian acum doi ani de un jurnalist austriac, seamana leit cu un model mai vechi al constructorului sovietic (acum, rus) GAZ.
Un alt camion uzual in Coreea de Nord, Jaju 64 (Jaju se traduce prin independenta), pare o copie trasa la indigo al unui alt camion sovietic, produs de compania KRAZ.
Mandria producatorului nord-coreean, autobasculanta Kumsusan (in traducere, muntele Kumsu), care poate transporta intre 40 si 60 de tone, are si ea origini sovietice. O autobasculanta aproape identica a fost produsa de constructorul sovietic (actualmente, bielorus) BELAZ, pana in anul 1984.
Autobuzele si troleibuzele, vechi si uz