In ciuda faptului ca este o tara cu un grad de motorizare extrem de redus (cel mai redus din intreaga Asie), in afara de ceva autoturisme, in Coreea de Nord a lui Kim Jong-il se produc si motorete si motociclete. Lucruri pe care, de exemplu, Romania nu le mai produce de vreo doua decenii.
In Coreea de Nord exista un singur producator de motorete si motociclete, Korea Pugang Corporation.
Copii ale unor "motoare" japoneze in voga prin anii '70
Intr-un comunicat de presa datat 22 aprilie 2007 si publicat intr-un ziar chinez de limba engleza, conducerea Pugang Corporation afirma ca produce motociclete si motorete de mai bine de 20 de ani.
Din brosura oficiala a producatorului reiese ca acesta produce nu mai putin de 10 tipuri de motociclete. Acestea par a fi dotate cu doar trei tipuri de motoare, avand capacitati cilindrice de 98, 108, respectiv 124 de centimetri cubi si racite toate cu aer.
Potrivit brosurii, toate motocicletele nord-coreene au pornirea si electrica, la demaror si la pedala. Franele sunt fie pe disc (fata) si tamburi (spatele), fie cu tamburi la ambele roti, solutii tehnice considerate invechite inca de acum doua decenii.
Vitezele maxime pe care le pot atinge motocicletele nord-coreene sunt si ele ridicol de mici: intre 80 si 110 km la ora. Spre exemplu, stravechile Mobra, produse la noi in perioada comunista, aveau performante asemanatoare.
In afara de motociclete, in aceeasi fabrica se mai produce si un fel de triciclu, care dispune, in spatiul din spatele conducatorului, de spatiu pentru transportat marfa. Brosura oficiala nu mentioneaza nimic despre preturile motocicletelor.
Despre doua dintre modele produse de nord-coreeni se poate spune ca seamana izbitor cu doua modele de motociclete japoneze, Honda CB 100, respectiv Honda CB 125. Ambele, in