Prea puţin contează dacă, în realitate, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, este sau nu un personaj chiar atât de bizar precum reiese din filmul "The Social Network", căci acurateţea istorică n-a fost niciodată un obiectiv la Hollywood. În schimb, la ce s-au priceput dintotdeauna studiourile americane - să facă bani - le-a ieşit de la prima zi de rulare în cinematografe.
Deşi nu s-au obosit prea mult scenariştii să priceapă ce este fenomenul planetar Facebook, unde sunt "logaţi" (adică de care sunt "legaţi") vreo 500 milioane de oameni, însuşi Zuckerberg crede că filmul este "distractiv". Aşadar, Hollywood-ul a dat din nou lovitura, aplicând vechi clişee scenaristice, dar îndelung verificate ca având mare succes în societatea americană.
De decenii încoace, tocilarul/nătărăul (geek/dork) este, atât în viaţa reală a şcolilor americane, cât şi pe ecrane, "ciuca bătăilor". Nelipsitul inadaptat social, care aduce haz peliculelor, îşi ia uneori revanşa, iar felul în care a făcut-o Zuckerberg, chiar bate filmul. La 26 de ani, are 6,9 miliarde USD.
Dincolo de trecerea prin lume în contratimp cu ce este la modă sau dezirabil social, tocilarii ascund calităţi intelectuale şi acumulează rezerve de ambiţie nebănuite. Cu înfăţişare de "anti-eroi" - deloc frumoşi şi puternici, ca pistolarii din Vestul Sălbatic - aceşti tipi deţin, la nivel potenţial, şansa de a da trăi visul american în vremuri tot mai ostile împlinirii acestuia.
Nimeni nu vrea să fie un "geek", dar miliarde de oameni visează să aibă banii celor prea puţini dintre ei care au ajuns miliardari.
Prea puţin contează dacă, în realitate, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, este sau nu un personaj chiar atât de bizar precum reiese din filmul "The Social Network", căci acurateţea istorică n-a fost niciodată un obiectiv la Hollywood. În schimb, la ce s-au priceput dintotdeauna studiourile