"The Social Network", filmul care spune povestea neautorizată a naşterii Facebook-ului, domină box-office-ul nord american, înregistrând în prima zi încasări de opt milioane de dolari
Americanii s-au înghesuit în cinematografe ca să afle istoria, fie ea şi neautorizată, a începuturilor reţelei sociale care numără astăzi nu mai puţin de 500 de milioane de utilizatori.
Pelicula, regizată de David Fincher şi cu un scenariu semnat de Aaron Sorkin, a ajuns vineri în cinematografele americane şi a beneficiat de o mulţime de cronici favorabile, scrie The Hollywood Reporter. New York Times consideră că, în ciuda faptului că vorbeşte despre software şi algoritmi, lungmetrajul are ritmul unui thriller. Că este o poveste contemporană tulburătoare despre noua elită combinată cu o istorie mai veche, despre ambiţie.
Că felul în care fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, construieşte o bază de date, transformând viaţa lui şi a noastră într-o succesiune de unu şi zero, în loc să-şi descopere eul autentic, aşa cum se întâmplă în poveştile clasice, este, în fapt, o poveste despre sufletul omenesc.
Cine îşi mai doreşte să fie ca Mark Zuckerberg
Lungmetrajul lui Fincher îi face lui Mark Zuckerberg, a cărui avere a fost estimată anul acesta de Forbes la 6,9 miliarde de dolari, un portret nu foarte favorabil. Fondatorul Facebook interpretat de Jesse Eisenberg este misogin, obsedat să urce cât mai sus pe scara socială de la Harvard, are ciudăţenii de comportament care îl fac incapabil să lege prietenii în viaţa reală şi îi dau un aer de autist.
Mai mult, filmul tratează conflictul referitor la adevărata paternitate a Facebook-ului, existând suspiciuni că Mark Zuckerberg a furat ideea reţelei sociale de la doi colegi de la Harvard. "Uitaţi ideea că toată lumea îşi doreşte să fie Zuckerberg. După portretul de personaj disfuncţional şi neloial pe care i l-a