Tesco, retailerul gigant din Marea Britanie, atrage săptămânal o liră sterlină din trei cheltuite în supermarketurile din Regat. În spatele acestui succes stă Terry Leahy, cel care conduce grupul din 1997. Acum însă a venit momentul să predea ştafeta
Succesul Tesco, companie despre care au apărut zvonuri că ar intenţiona să intre şi pe piaţa din România, l-a făcut pe directorul executiv Sir Terry Leahy să-şi câştige faima celui mai puternic om de afaceri al generaţiei sale, fiind caracterizat drept un strateg care şi-a depăşit concurenţii datorită viziunii clare, atenţiei la detalii şi atitudinii combative, scrie Financial Times. Leahy intenţionează să se retragă peste şase luni, iar anunţul său a determinat o scădere a valorii de piaţă a Tesco de 750 de milioane de lire sterline (aproximativ 900 mil. euro). Philip Clarke, cel care îi va lua locul începând cu luna martie a anului viitor, va trebui mai întâi de toate să-şi convingă investitorii că extinderea spre domenii insuficient exploatate precum servicii bancare şi telecomunicaţii este cea potrivită.
Stilul Leahy în afaceri - studiu de caz pentru Harvard Business Review
În urmă cu 18 ani când Sir Terry Leahy a fost promovat în funcţia de director de marketing, Tesco era doar un lanţ de magazine cu influenţă la nivel local. "Un consultant de imagine ne spusese că unica soluţie pentru relansare este să ne schimbăm numele, deoarece nu vom putea pătrunde niciodată pe piaţa internaţională cu un asemenea nume", îşi aminteşte un angajat din companie. Directorii au ignorat sfatul, însă au ales să schimbe compania cu totul. Ce măsuri s-au luat şi modul în care au fost ele aplicate poate constitui un manual despre cum să dezvolţi o afacere, stilul de business al lui Leahy servind drept studiu de caz pentru Harvard Business Review.