Compania de apă va rezilia contractele pe apartamente şi va încheia unele pentru întregul bloc. Noul regulament al Companiei de Apă „Someş“ va intra în vigoare în zilele care urmează.
Potrivit lui Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Sălaj a Companiei de Apă Someş Cluj, până la sfârşitul acestei luni intră în vigoare noul Regulament al serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare, care aduce o modificare esenţială în relaţia cu consumatorii: nu se mai fac contracte pe apartamente, ci numai pe bloc sau asociaţie de proprietari. Drept consecinţă, nici facturarea nu se va mai face, de luna viitoare, pe apartamente, ci se va emite o singură factură pentru întreg blocul, şefului de scară sau de asociaţie revenindu-i sarcina de a împărţi suma pe apartamente şi de a aduna banii.
„În primul rând, locatarii trebuie să stabilească, de comun acord, persoana care va semna contractul cu noi, împuternicită legal pe baza unui proces verbal. Dacă există constituită asociaţia de proprietari, semnăm cu preşedintele, dacă nu, şeful de scară sau orice altă persoană desemnată de locatari. Cert este că, din momentul acela, vom întocmi o singură factură pentru fiecare bloc, iar persoana respectivă va trebui să împartă suma pe apartamente“, explică Marcel Zaharia.
Şefii de scară nu sunt de acord
De cealaltă parte, şefii de scară spun că această modalitate de contractare şi facturare va aduce numai probleme între vecini. „Cum pot să îmi iau eu responsabilitatea, în acest vremuri grele, că vecinii mei îmi vor plăti? Nu pot fi de acord cu asta, cu atât mai mult cu cât este treaba celor de la Compania de Apă să repartizeze consumul. Dacă mă plătesc pe mine să le fac treaba, să zicem că aş accepta. Altfel nu!“, susţine Corina Ochiş, şefa de scară din blocul B5 din Dumbrava Nord.
Servicii de împărţire pe apartamente, contracost
Marc