Afacerile şantierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industry au atins niveluri record în 2008 şi 2009, dar şi pierderile au urcat puternic, depăşind 200 mil. euro în doi ani.
Conducerea Daewoo Mangalia Heavy Industry (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, spune că în condiţiile în care va putea să-şi acopere producţia cu comenzi nu consideră că va fi nevoie de o restructurare puternică a activităţii.
În ultimii doi ani, deşi constructorul a beneficiat de unele dintre cele mai bune condiţii din punctul de vedere al stocului de comenzi contractate şi a afişat afaceri anuale record, de peste 1,2 mld. lei (280 mil. euro), compania a înregistrat cele mai mari pierderi din istoria şantierului, care au cumulat în 2008 şi 2009 aproape 220 mil. euro.
"În condiţiile în care societatea va putea asigura comenzile la nivelul capacităţii fizice şi al productivităţii muncii planificate, nu credem că o restructurare organizatorică de mare anvergură va fi necesară. Administraţia firmei îşi concentrează resursele, eforturile tehnologice şi strategiile în direcţia creşterii semnificative a productivităţii muncii, şi nu în ultimul rând, la reducerea costurilor, întărirea controlului bugetar şi prioritizarea atentă a resurselor avute la dispoziţie", spune Gemal Memetcea, purtător de cuvânt al Daewoo Mangalia.
Daewoo Mangalia, la care statul deţine 49% din acţiuni, iar grupul coreean Daewoo are 51%, este cel mai mare agent economic din Constanţa, asigurând locuri de muncă pentru circa 3.500 de salariaţi şi indirect pentru alte câteva mii. Acesta poate fi şi unul dintre motivele pentru care deşi compania se confruntă cu grave probleme financiare, conducerea a fost reticentă în a recurge la disponibilizări aşa cum s-a întâmplat în cazul celor mai multe firme importante din România, singurele măsuri în acest sens anunţate până î