Piata auto din Romania va continua sa scada si in prima jumatata a anului viitor, cresterea fiind asteptata in ultimul trimestru din 2011, fiind necesari 3-4 ani pentru a ajunge din nou la nivelul din 2009, considera Nicoleta Gerea, directorul de vanzari si dezvoltare retea Toyota Romania.
" Anul viitor, piata auto ar putea avea o descrestere fata de anul acesta, insa din 2012 ne asteptam odata cu relansarea economiei, pentru ca aceste doua elemente sunt foarte mult interconectate, sa vedem o crestere a pietei auto in Romania. Din 2014 speram noi ca piata auto sa ajunga din nou la dimensiunea celei din 2009", a declarat pentru Wall-Street Nicoleta Gerea.
Previziunile Toyota au la baza prognozele economiei romanesti. "Din 2000 si pana in 2010 se observa o corelare intre cresterea economica si industria auto. Atata timp cat toate prognozele pentru la anul raman in zona gri in ceea ce priveste economia Romaniei, cel putin pentru primele doua trimestre, ne asteptam ca si piata auto sa aiba un declin. Pentru ultimul trimestru din 2011 institutiile financiare au prognozat o crestere, de aceea ne asteptam ca si piata auto sa inceapa sa isi revina, dar sigur cu un trend mai lent decat economia", spune Gerea.
Compania se asteapta in decembrie la vanzari similare lunii ianuarie, cea mai slaba luna din 2010.
"Vanzarile in decembrie pentru Toyota credem ca vor fi la nivelul din ianuarie, poate putin mai bine, insa semnificativ sub lunile octombrie si noiembrie, care vor fi impulsionate de finalul programului Rabla", este de parere Gerea.
Toyota Romania vrea sa isi mentina cota de piata din 2009 de 2,8% si anul acesta. Compania mizeaza pe vanzari de 3.000 de unitati in 2010.
In 2014, Toyota Romania ar putea vinde circa 100 de masini hibride Auris, model lansat in septembrie pe piata romaneasca la un pret de 24.000 euro cu TVA pentru modelu