Grupul german a plătit 20 de milioane de euro pe terenul cumpărat în 2007.
Reţeaua germană de magazine de bricolaj Hornbach vrea să inaugureze unitatea din fosta poziţie a complexului comercial Prisma - situat la câţiva kilometri de Capitală - până la finele anului, potrivit informaţiilor din raportul financiar semestrial al companiei.
Acesta este singurul proiect de expansiune al retailerului la nivel local din 2010 şi ar putea reprezenta cea mai mare investiţie a sa într-un spaţiu nou, ţinând cont că Hornbach a plătit 20 mil. euro în 2007 pentru terenul pe care a fost amplasată Prisma. Investiţiile totale ale reţelei în acest amplasament pot fi estimate la circa 40 mil. euro.
Magazinul, a cărui construcţie a demarat la începutul anului, a fost deja ridicat, însă compania nu a anunţat încă dacă a reuşit să atragă un alt retailer în acest loc, aşa cum planificase încă din momentul achiziţiei terenului de 15 hectare.
Prisma a fost unul dintre cele mai cunoscute centre comerciale de fashion din zona Bucureştiului în perioada 1996-2000, când retailerii şi dezvoltatorii imobiliari străini ocoleau România. Complexul a devenit ulterior o victimă a extinderii lanţurilor mari de magazine şi a mallurilor, vânzarea terenului şi a construcţiei Prisma fiind realizată după intrarea în faliment a operatorului.
Hornbach deţine în prezent 3 magazine la nivel local, dintre care două sunt amplasate în Bucureşti. Retailerul a intrat în România în 2007 şi operează în prezent cele mai mari magazine de materiale de construcţii, amenajări şi grădinărit de pe piaţă, cu suprafeţe medii de 24.000 de metri pătraţi.
O piaţă de 2 mld. euro
Reţeaua a realizat anul trecut afaceri de 312 mil. lei (73,6 mil. euro), în creştere cu 38% faţă de valoarea raportată pe 2008, şi o pierdere de 14 mil. lei (3,3 mil. euro), potrivit d