Vă mai amintiţi de Ilie Roşu, doljeanul care a fost pus de CEZ să plătească o factură de 4.000 de lei, ca diferenţe neînre-gistrate la consumul de curent? CEZ nu recunoştea contorul montat de Electrica în anii ‘90, iar după ce omul a demonstrat că aparatul este autentic, au anulat factura. De data aceasta, CEZ şi-a doborât recordul, stornând unui client 50 de facturi!
GdS a primit la redacţie o nouă reclamaţie, venită din partea craioveanului Gheorghe Osiac, director al SC Amostil Impex SRL. Reclamantul poartă şi el, de vreo câteva luni, un dialog al surzilor cu CEZ Vânzare, pe tema facturilor la energie electrică. Pe scurt, Gheorghe Osiac acuză CEZ că nu i-a scăzut prin factura de regularizare din iunie 2010 sumele plătite în avans. În penultima reclamaţie, înregistrată la CEZ pe 11 august, reclamantul arată sumele pe care susţine că le-a plătit în plus. „Ca urmare a unei verificări sumare a sumelor plătite de noi pentru energia electrică consumată în perioada 1 ianuarie 2008 - 30 mai 2010, aceasta este de 19.539 de lei (din care TVA 3119,9 lei) şi nu 16.679 (din care TVA 2.663,05) cum eronat aţi calculat dumneavoastră, în factura din data de 30 iunie 2010. Rezultă o diferenţă plătită şi neluată în calcul de 2.860 de lei“, se spune în adresa depusă de Amostil Impex la CEZ.
La rândul ei, CEZ trimite societăţii următorul răspuns: „Plăţile menţionate de dumneavoastră sunt operate la codul de client XXXX, cu excepţia celei din ianuarie 2010. În situaţia transmisă de dumneavoastră, figurează o plată în valoare de 569,67 lei. (...) În situaţia contului, din baza noastră informatică de date s-a înregistrat în data de 11 ianuarie 2010 plata în valoare de 300 de lei şi în data de 14 ianuarie plata în valoare de 400 de lei“.
Practic, în prima parte a răspunsului, CEZ recunoaşte că sumele reclamate de client sunt plătite corect. Mai mult, una dintre