Un studiu realizat recent de profesorii şcolii de afaceri franceze Edhec Business School a ajuns la concluzia că topurile realizate în domeniul educaţiei de business nu sunt întotdeauna relevante, în sensul că unele criterii folosite- precum numărul de apariţii ale şcolilor în publicaţiile de specialitate- nu se leagă de calitatea academică a programelor. Care sunt punctele slabe ale topurilor internaţionale? Cât de mult contează pentru candidaţi clasificările în alegerea programului de studiu? Ce alternative au cei care nu-şi permit să plătească câteva zeci de mii de euro pentru un MBA bine cotat în topuri?
Cu toate acestea, cei care aleg să urmeze programe de MBA sau de masterat în management în străinătate consultă cu mare atenţie clasificările internaţionale înainte de a se înscrie la un program, pentru simplul fapt că nu au foarte multe informaţii despre şcolile bune şi le văd ca un punct de pornire.
Pe de altă parte, studiul realizat de cercetătorii şcolii de afaceri Edhec relevă faptul că şcolile încearcă să rămână cât mai mult timp în clasamente şi că, pentru a corespunde criteriilor de realizare a acestor topuri, elimină unele elemente inovatoare sau evită să-şi schimbe strategia, de frică să nu-şi piardă poziţia în clasament.
"Un clasament nu poate satisface toate nevoile, pentru că el devine relevant atunci când compară instituţii similare, iar criteriile se referă mai mult la calitatea predării. În plus, mulţi furnizori de clasamente ale şcolilor de afaceri nu oferă detalii clare privind metodologia folosită pentru realizarea topului, indiciu clar al unei lipse de transparenţă", este de părere Stéphane Gregoir, profesor de cercetare în cadrul şcolii de afaceri franceze Edhec Business School.
În opinia sa, există mai mulţi actori cu interese şi aşteptări diferite atunci când sunt interesaţi de clasamente